ebiznes

Relacja z eBiznes Campu Myśl – Działaj – Szybuj

W dniach 27 – 29 maja 2014 r. odbyła się konferencja eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj pn. Własny ebiznes – załóż i poprowadź. Wykłady miały miejsce na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie, a warsztaty w Restauracji Włóczykij, ul. Bernardyńska 2 i w Centrum Gier Planszowych 6oczek.pl, ul. M.B.Fatimskiej 13/1.

Ideą projektu jest stworzenie w Tarnowie miejsca dyskusji, wymiany doświadczeń i rozwoju zawodowego dla osób zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej w branży nowych technologii i Internetu. Cel ten przekłada się na organizację wykładów, warsztatów, webinarów na temat ebiznesu.

Projekt organizuje Stowarzyszenie Media Polanie. Patronat honorowy objęło Miasto Tarnów. Główni partnerzy: Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości Loża Biznesu, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Powiatowy Urząd Pracy, Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Tarnowie. Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach edukacji ekonomicznej.

eBiznes Camp to nie tylko konferencja. Osoby, które już mają pomysł na ebiznes mogą zgłosić do 20 czerwca 2014 r. udział w konkursie „Szybuj w eBiznesie” i wygrać wsparcie consultingowe o wartości 4.500 zł. Zgłoszenia są przyjmowane na stronie www.ebiznescamp.pl. Z kolei już w czerwcu odbędzie się cykl trzech webinarów na temat ebiznesu.

Relacja z eBiznes Campu

Dzień I – 27 maja 2014 r. Start Up – Wystartuj przedsiębiorczo – pomyśl i zaplanuj

Biznes ma budować przestrzeń dla ludzi dynamicznych i aktywnych, którzy kreują swoją przyszłość wykorzystując talenty i nowe technologie – zainaugurował konferencję eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj Stanisław Lis, prezes zarządu Stowarzyszenia Media Polanie.

Gospodarka internetowa w 2009 r. przekroczyła wpływy górnictwa do PKB. Sektor ebiznesowy to teraz szansa na rozwój bez wyjazdów poza swoje miejsce zamieszkania – powiedziała Magdalena Lis, kierownik projektu eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj. Chciałam, aby mieszkańcy Tarnowa mogli zdobywać wiedzę i umiejętności ebiznesowe bez konieczności wyjazdu do większych miast. A trzecią motywację przedstawię w historii o orle, który chciał latać. <<Jako małe orlątko wypadł z gniazda i całe życie wychował się wśród kur. Któregoś dnia spoglądnął w niebo i zobaczył pięknego orła. Szybował w przestworzach. Wtedy pomyślał: tak bardzo chciałbym latać. Szkoda, że nie jestem orłem…>> eBiznes Camp ma być miejscem, które pozwoli marzycielom latać – dodała.

Następnie głos zabrał Rafał Sułkowski, który pokazał, w jaki sposób sięgnąć po pożyczkę na start w MFES. Środki finansowe fundusz przeznacza dla studentów i absolwentów, którzy otrzymali dyplom nie później niż 48 miesięcy przez złożeniem wniosku. Pożyczka jest bardzo elastyczna. Pożyczkobiorca może np. zmienić przedmiot zakupu, który wcześniej został opisany we wniosku.

Później Artur Kubanik opowiadał o zawodach przyszłości, odkrywaniu swoich talentów i pasji. Zaznaczył, że najważniejsze jest, aby praca była częścią tego, w co wierzymy. Zgodnie z anegdotą jeden pracownik na pytanie „co robisz?” odpowie: „zarabiam na życie”, a drugi „buduję katedrę”. Tylko jeśli jesteśmy w tej drugiej grupie odniesiemy sukces.

Kolejną prelekcję poprowadził Michał Kosior – ambasador marki AIP Kraków. „To nie AIP gwarantuje sukces, ale kreatywność każdego z przedsiębiorców, którzy do niego należą. By odnieść sukces w biznesie trzeba mieć kontakty. Wszyscy mówimy miał znajomości i mu się udało, trzeba zatem tworzyć znajomości właśnie na takich spotkaniach jak dziś.”

Pani Jolanta Garnuszek opowiadała o funduszach pożyczkowych i usługach dla przedsiębiorców oferowanych przez FRR. Kolejne wystąpienie dotyczyło pomocy dla nich ze strony Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie. Michał Warzała natomiast opowiedział o dostępnych funduszach europejskich w nowej perspektywie 2014-2020.

W kolejnej części konferencji odbył się panel dyskusyjny z młodymi przedsiębiorcami „Start up”. Aby unikać błędów podczas zakładania, prowadzenia i rozwoju swojej działalności, najlepiej czerpać wiedzę z doświadczeń innych. Zaprosiliśmy dzisiaj przedsiębiorców, praktyków, którzy podzielą się z nami przemyśleniami, błędami, a także sukcesami własnej branży – powiedziała Magdalena Lis. Na zakończenie panelu dyskusyjnego padły 3 rady od każdego przedsiębiorcy. Łukasz Gad (Lagoo) powiedział: wykorzystaj każdą napotkaną szansę. Bartłomiej Adamczyk (Monetyzujemy.pl) stwierdził, że nie należy skupiać się tylko na zysku, bo wtedy tracimy jakość. Kamil Wojnicki (Runspiration) zaznaczył, że wbrew pozorom nie najważniejszy jest innowacyjny pomysł, ponieważ czasem innowacja polega na niewielkim ulepszeniu pomysłu, który już osiągnął sukces rynkowy.

Na zakończenie Konrad Róg zaprezentował sposoby na efektywny e-mail marketing. Jest to prawdopodobnie najlepsze i najtańsze źródło na nawiązywanie relacji z klientami. Każdy bezmyślny e-mail to być może strata jednego klienta. E-mail gwarantujący sukces ma nie więcej niż 70 znaków, marchewkę i co najważniejsze prowadzi do automatyzacji, która jest przyszłością biznesu internetowego.

Po konferencji odbył się „Wieczór przedsiębiorczości i nowych technologii”, czyli warsztaty z zakresu performance marketingu, sztuki zarządzania czasem oraz planowania kariery zawodowej.

Dzień II – 28 maja 2014 r. – Myśl

Drugi dzień konferencji eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj rozpoczął wykład nt. zdrowego żywienia. Dominika Brzeżańska przekonywała, że odżywianie jest istotą naszej produktywności w biznesie. Po 2-3 miesiącach zdrowego odżywiania nasz organizm nam to wynagrodzi, będziemy czuli różnicę, będziemy bardziej efektywni” – mówiła Dominika Brzeżańska.
Na początku wykładu pn. Crowdfunding – finansowanie społecznościowe, Magdalena Lis poprosiła, żeby wszyscy zamknęli oczy i pomyśleli o własnych marzeniach. Marzenia są w nas, a jednym ze sposobów ich realizacji jest croudfunding – zaczęła wykład. W dalszej części Magdalena Lis omówiła, w jaki sposób przygotować projekt do wystawienia na portalu crowdfundingowym oraz budować relacje online. Jeśli myślisz, że jesteś zbyt mały, by coś zmienić, spróbuj zasnąć z latającym komarem nad uchem. Zatem istota mocy tkwi w nas – podsumowała.
Małgorzata Charaszkiewicz opowiedziała o wartościach w życiu i biznesie. Celem życia jest znaleźć swoje miejsce. Musimy wiedzieć, kim jesteśmy, ale obojętne, w którym miejscu się znajdujemy to zawsze jesteśmy w centrum wszechświata. Zatem wszyscy jesteśmy wyjątkowi. To jak postrzegamy i komunikujemy się z drugą osobą, świadczy o tym, kim jesteśmy. Relacja z klientem płynie tylko wtedy, kiedy będzie czuł się przy nas wyjątkowo – spuentowała Małgorzata Charaszkiewicz wykład nt. Praktyczne strategie współpracy z ludźmi.
Magdalena Lis w wystąpieniu nt. Ach ta cebula! skuteczny wniosek o dotację unijną, opowiedziała, jak przygotować wniosek aplikacyjny do funduszy zewnętrznych. Musimy tak długo analizować dane zagadnienie, aż dotrzemy do istoty problemu, zbierzemy wszystkie informacje, które pozwolą nam jasno i bez wątpliwości określić jego rzeczywiste przyczyny i skutki. Przebijamy się przez kolejne warstwy cebuli, a efekt może być zaskakujący. Tylko właściwie obrana cebula pozwoli na określenie celu projektu, zaplanowanie działań i rezultatów – mówiła Magdalena Lis na temat warsztatu niezbędnego do pracy nad wnioskiem aplikacyjnym.
Wielu przedsiębiorców uważa, że pieniądze są niezbędnym ogniwem, które pozwala na rozwój biznesu. To jednocześnie fakt i mit. Mając niewielki budżet, powinniśmy przygotować najbardziej uproszczoną wersję produktu i puścić na rynek, by zobaczyć, czy jest na niego popyt. Z drugiej strony organiczne budowanie biznesu, gdzie zaczynamy od małego budżetu, pozwala nam uczyć się gospodarować coraz większą sumą pieniędzy wraz z rozwojem biznesu. To jedna z konkluzji panelu dyskusyjnego „Portfel Start Upów”, który odbył się z udziałem Krzysztofa Bełecha, prezesa zarządu Satus Venture, Michała Warzały, przedstawiciela Punktu Informacyjnego Fundusze Europejskie w Tarnowie i Magdaleny Lis, menedżera odpowiedzialnego za projekty w Stowarzyszeniu Media Polanie.
Na rynku jest bardzo mało dobrze dopracowanych projektów. Trzeba je sobie wyhodować. Interesujemy się projektami rynkowymi, niekoniecznie innowacyjnymi. Innowacja jest narzędziem do chwilowej konkurencyjności. Najlepiej stworzyć rynkową barierę wejścia np. wysoka jakość, dobra relacja z klientem – stwierdził Krzysztof Bełech, prezes zarządu Satus Venture.
Michał Warzała opowiedział z kolei o możliwościach finansowania start upów z funduszy unijnych w alokacji środków 2014 – 2020. Trzeba pamiętać, że projekt reaguje na warunki rynkowe. Wielu czynników nie da się przewidzieć na etapie planowania. Przy dotacjach unijnych nie mamy możliwości wprowadzania istotnych zmian projektowych.
Panel dyskusyjny zakończył się sugestią co-finansowania projektów z funduszy unijnych i zalążkowych.
Jakub Pietrzyk podczas swojego wystąpienia nt. „Podróż przez trzy kręgi sprzedaży” zaznaczył, że aby zainteresować inwestorów, trzeba nauczyć się sprzedać siebie. Handlowcy są inżynierami marzeń. Tworząc projekt, kreują odbiorcom świat marzeń – powiedział na koniec prelekcji.
Po konferencji odbył się „Wieczór rekinów sprzedaży”, czyli warsztaty z inteligencji finansowej, sprzedaży oraz skutecznej prezentacji handlowej.

Dzień III – Działaj i Szybuj

Trzeci dzień konferencji eBiznes Campu Myśl – Działaj – Szybuj rozpoczął się wykładem Lilianny Kupaj nt. Talent i motywacja. Wszystko jest dokładnie takie, jakie ma być. Człowiek zawsze dokonuje najlepszego możliwego wyboru w danym momencie, ponieważ gdyby nie był najlepszym wyborem, podjąłby inny. Ludzie nie są głupi, czasami tylko brakuje im odpowiedniej cieplarni, w której mogliby wzrastać i rozwijać swoje umiejętności – powiedziała.

Plan biznesowy to fundament sukcesu – mówiła Lucyna Krupa – Szado podczas wystąpienia nt. Własna firma krok po kroku.

Kolejny wykład poprowadził Stanisław Lis. W prowadzeniu własnej firmy sukces nie jest dany na stałe, przeplata się z kryzysem. Największe wyzwanie to nauczyć się zarządzać firmą w każdym momencie – podkreślił.

Michał Futera przybliżył temat marki osobistej w 10 przykazaniach, które decydują o tym, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez otoczenie. Tak naprawdę nie ma konkurencji wśród blogerów, wszyscy tworzą dla czytelnika po to, aby dostarczyć mu różne spojrzenie na jeden temat.

Podczas panelu dyskusyjnego „Blog, vlog sposobem na życie” blogerzy opowiedzieli o własnych doświadczeniach związanych z jego prowadzeniem. Założyłam bloga z potrzeby dzielenia się swoimi doświadczeniami. W momencie kiedy przestałam skupiać się na reklamie, okazało się, że zaczęłam pisać merytorycznie dużo lepiej. Potem przełożyło się to na widoczne efekty, komuś spodobał się mój artykuł i udostępniał dalej i tak się to wszystko zaczęło – powiedziała Gabriela Kuca, autorka bloga multimultimama.com. Zacząłem pisać bloga z pasji i chęci znalezienia osób, które interesują się tym, co ja. Bezpośrednio nie zarabiam na blogu. Jednak to dzięki niemu stworzyłem swoją markę w sieci i niedawno dostałem możliwość zatrudnienia. Zarabiam na nim zatem pośrednio” – stwierdził Dariusz Dłużeń, autor bloga alekulturka.com.

Ryszard Kętrzyński przybliżył rolę social media w biznesie. Musimy pamiętać, że to właśnie na facebooku, twitterze, na google+, pinterest są wszyscy nasi klienci. Na fb nie sprzedajemy, tam budujemy tylko wizerunek i relacje. Ale właśnie ta relacja jest początkiem sprzedaży.

Jakub Kajmowicz w wykładzie pn. „Anatomia lidera” podkreślił, że o tym, kim jesteśmy, nie decydują wrodzone geny i predyspozycje, ale determinacja do osiągnięcia pożądanych cech lidera. Na zakończenie podsumował: jeśli twoje działania inspirują innych do marzenia częściej, uczenia się więcej, działania odważniej i stawania się lepszym – jesteś liderem.

Trzeci dzień konferencji eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj zakończył się spotkaniem z Markiem Waberskim, który podzielił się doświadczeniem zdobytym w trakcie przebytej „drogi od zera do milionera”. Zadaj sobie pytanie, co lubisz robić i zrób z tego swoją działalność, wtedy nigdy nie będziesz chodził do pracy, tylko będziesz uprawiał swoje hobby -podsumował wystąpienie.

Za zakończenie 3. dniowej konferencji eBiznes Camp Myśl – Działaj – Szybuj, Magdalena Lis, kierownik projektu, życzyła wszystkim uczestnikom, aby inspiracja, którą zdobyli podczas wszystkich spotkań, przełożyła się na indywidualne sukcesy, nie tylko zawodowe, ale także osobiste.

 

Galeria zdjęć

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *